Golfalbue

Du kan sagtens få golfalbue, selvom du slet ikke spiller golf, og tilstanden kan være særdeles smertefuld og til stor gene i dagligdagen. Vi tilbyder kiropraktisk behandling af golfalbue, så du kan blive smerterne kvit og kan få det optimale ud af livet.

Hvad er golfalbue?

Golfalbue refererer til en smertetilstand på indersiden af albuen. Trods navnet er tilstanden ikke særligt forbeholdt golfspillere – eller sportsfolk i det hele taget – og i princippet kan hvem som helst blive ramt af golfalbue. Tilstanden gør det svært at bruge din arm, både på grund af smerterne, der ofte stråler ned i underarmen mod håndleddet, men også fordi styrken i armen kan virke nedsat. Det kan eksempelvis vanskeliggøre helt almindelige dagligdags opgaver som at skænke noget op i et glas og efterfølgende drikke af det. Graden af gener ved golfalbue kan dog variere meget, og mange går derfor rundt med tilstanden længe, før de søger hjælp.

Hvorfor opstår golfalbue?

Golfalbue opstår oftest som følge af længevarende belastning, eksempelvis ensformige og kontinuerlige bevægelser som en del af en rutine på arbejdspladsen eller i fritiden. Golfalbue er en betændelsestilstand, der kan udvikle sig over tid, hvis ikke bevægelsesmønstret ændres, så senerne i albuen får lov til at restituere.

Golfalbue-behandling – kiropraktisk behandling af golfalbue

Golfalbue-behandling består i store træk i at arbejde med det daglige bevægelsesmønster og omlægge sine vaner, så senerne i albuen bliver mindre udsatte for forkert belastning. I samarbejde med kiropraktoren skræddersyes en træningsplan med øvelser, der eventuelt kan suppleres med kiropraktisk behandling som tapening eller blokadebehandling alt efter, hvad din kiropraktor vurderer er det rigtige for dig. Udsigterne til at blive smertefri er gode, og langt de fleste opnår fuld funktion af den berørte albue igen. Kontakt os for en snak om undersøgelse og behandling, så du kan komme i gang inden længe.